Późną jesienią, podczas prac porządkowych w naszym ogrodzie, razem z Panem Kamilem zbudowaliśmy zimowy domek dla jeża. Taki domek nazywa się „liścianka”. To oczywiście wiemy już od dawna. Mieliśmy nadzieję, że zbudowana przez nas liścianka spodoba się jakiemuś jeżykowi. Na wszelki wypadek nikt tam zimą nie zaglądał, aby nie przeszkadzać ewentualnemu gościowi, który się tam wprowadził w jego zimowej drzemce. Powoli zbliżała się do nas wiosna i nadeszła […]
21 marca dzieci z grupy Kotki radośnie witały pierwszy dzień wiosny. Podczas zajęć dzieci miały okazje dowiedzieć się, jakie są pierwsze oznaki wiosny m.in. jak wyglądają i nazywają się pierwsze wiosenne kwiaty, które ptaki wracają z ciepłych krajów. Dzieci razem z paniami nauczycielkami zasadziły w ogrodowej skrzyni wiosenne kwiaty oraz wysiały: koperek, pietruszkę, rzodkiewkę i bazylię. Dzieci dowiedziały się jak należy przygotować ziemię do wysiewów […]
„A w ogrodzie jeżyk śpi….. Podczas rozmów na temat dzikich zwierząt żyjących w mieście, poznawaliśmy zwyczaje jeży i dowiedzieliśmy się, w jaki sposób spędzają one zimę na działkach, w parkach i w ogrodach. Teraz doskonale wiemy o tym, że nie zwabimy jeża do naszego ogrodu zbytnim porządkiem i ascetyczną aranżacją. Jeśli chcemy, aby ten zagościł u nas na dłużej, powinniśmy zostawić stertę liści czy obszar nieskoszonej trawy, tak aby mógł się tam ukryć […]
Jesień to czas na zebranie ostatnich warzyw. W naszych skrzyniach też czekało jeszcze kilka niespodzianek. W grupowych skrzyniach urosły pachnące zioła, olbrzymia dynia, buraczki ćwikłowe, kukurydza z dorodną kolbą a pod nią samosiejki sałaty masłowej. W skrzyni „Kotków” odbyły się także „wykopki”. Dzieci z pomocą pani wykopały ziemniaki, które zasadziliśmy wiosną tego roku. Było ich bardzo dużo, tak więc każde dziecko zabrało do domu parę ziemniaczków. Dzieci […]
18 kwietnia wykonaliśmy w przedszkolu domki dla owadów. Jeden znich został zamontowany w naszym przedszkolnym ogrodzie. Domek, nasze grupowe grządki oraz kwiaty rosnace wśród trawy zaczęły przyciągać niezwykłych gości. Oto, niektórzy z nich.
Dzięki staraniom Pani Dyrektor, każda grupa ma swoją skrzynię w której może uprawiać wybrane rośliny. Dodatkowo niedaleko skrzyń znajduje się „Kącik ziół”, z którego Panie kucharki zrywają rosnące tam zioła i wykorzystują je podczas przygotowywania posiłków dla dzieci (lubczyk, tymianek, mięta, szczypiorek). W okresie wczesnowiosennym dzieci z pomocą swoich nauczycielek siały i sadziły m.in. rzodkiewkę, sałatę masłową, cebulę, czosnek, ogórki, cukinię, koperek, truskawki, ziemniaki, fasolę ale także […]
Zgodnie z tradycją naszego przedszkola obchodziliśmy 15 maja Święto Polskiej Niezapominajki. Najbliższym miejscem, gdzie przedszkolaki stykają się z przyrodą jest przedszkolny ogród, dlatego zostały zaproszone do zabawy edukacyjnej w naszym ogrodzie. Niestety pogoda się nie dopisała nam tego dnia i świętowaliśmy w swoich salach. To co mogło stać się tylko w ogrodzie musiało zaczekać do wtorku. Zaświeciło słoneczko i mogliśmy zasiać w szklarni kwiaty, każda grupa ma teraz własne podpisane […]
Kiedy jest się jeszcze małym Krasnoludkiem wszystko wokół ciekawi i zaskakuje. Tym razem zaskoczyła nas Pani Wiosna. Przyszła do nas 21 marca i choć za oknem wiele razy pojawiał się jeszcze śnieg na zmianę z deszczem a wełniana czapka w drodze do przedszkola niejednemu Krasnoludkowi ogrzewała uszy, wiosna i tak dała sobie znać. W ogródku przedszkolny pojawiły się pierwsze wiosenne kwiaty, zakwitły forsycje, trawa mocniej się zazieleniła. […]
We wtorek 14 marca dzieci z grupy Zuchy spotkały się z ogrodnikiem z Panem Augustem. Pan August pokazał narzędzia ogrodnicze, oprowadził nas po ogrodzie, opowiadając o roślinach i drzewach. Dzieci obserwowały zmiany zachodzące wiosną w ogrodzie przedszkolnym. Dzieci również zapoznały się ze stacją pogody. Wiosna w ogrodzie dodała nam energii! 🙂.
Samorządowe Przedszkole nr 121 z Oddziałami Integracyjnymi posiada duży ogród wokół przedszkola z bogatym drzewostanem . Pragniemy by nasz ogród przedszkolny służył dzieciom nie tylko do swobodnych i zorganizowanych zabaw ale również był miejscem edukacji przyrodniczo – ekologicznej. Prowadzone prace termomodernizacji spowodowały zniszczenie zieleni wokół budynku. Po zakończeniu remontu podjęto prace rewitalizacyjne ogrodu (głównie trawnik). Chcemy kontynuować budowanie przyrodniczej ścieżki edukacyjnej. W ubiegłych latach udało się […]