Aktualności

Robimy sałatkę owocową – Sowy

Dzień wpisu: 02.10.2022 r.

23 września dzieci z grupy Sowy, w ramach realizowanego tematu o owocach, samodzielnie zrobiły sałatkę. Pracę zaczęliśmy od umycia rąk i założenia chustek na włosy. Umyliśmy także owoce. Każdy z nas wybrał swoje ulubione. Pokroiliśmy je i wymieszaliśmy. Później czekał nas już tylko najlepszy moment- degustacja 🙂

Zabawy z psem terapeutą – Sowy

13 września Sowy spotkały się z panią Kamilą i jej psami Arwen i Coffie. Przedszkolaki przypomniały sobie gdzie pies lubi być głaskany, a gdzie głaskać może go tylko właściciel. Bawiły się z psami w chowanego oraz rozmawiały z panią Kamilą na temat ras psów.

“W poszukiwaniu jesieni” – Odkrywcy

Dzień wpisu: 02.10.2022 r.

Dnia 27 września dzieci z grupy Odkrywców wybrały się na wycieczkę do Parku Wyspiańskiego w poszukiwaniu jesieni. Podziwiały jesienne kolory drzew. Odnalazły takie drzewa jak: jarzębina, kasztanowiec i dąb. Duże zainteresowanie wywołała pełzająca wśród traw jasnozielona gąsienica, z której jak się potem okazało powstanie motyl nocny. Dzieci nazwały ją gąsienicą ,,gigantką”. Potem oczywiście wszyscy zbieraliśmy dary jesieni: kasztany, żołędzie, jarzębinę i piękne kolorowe liście. Tymi […]

,,Przedszkolaki Szlakiem Krakowskich Kopców” – Kopiec Wandy – Odkrywcy, Sowy

Dnia 28 września przedszkolaki z grupy Odkrywców i Sów po raz trzeci wyruszały „Szlakiem  Krakowskich kopców”. Tym razem wycieczka odbyła się na Kopiec Wandy. Oczywiście tak jak poprzednio wraz z panią przewodnik dotarliśmy tam podstawianym autobusem MPK. Pogoda bardzo nam sprzyjała. Na miejscu dowiedzieliśmy się, ze Kopiec Wandy zbudowany został prawdopodobnie około VII – VIII wieku, według legendy, jako mogiła Wandy – córki księcia […]

Wycieczka na skrzyżowanie – Zuchy

Dzień wpisu: 02.10.2022 r.

13 września grupa Zuchy wybrała się na wycieczkę na pobliskie skrzyżowanie zgodnie z realizującym tematem pt. ”Bezpieczna droga do przedszkola”. Razem z dziećmi przed wycieczką omawiane były wszystkie zasady bezpiecznego zachowania się podczas spaceru oraz pobytu obok skrzyżowania. Powtórzone zostały zasady przechodzenia przez jezdnię, które to przećwiczyliśmy „na sucho” w sali. Następnie ubrani w kamizelki odblaskowe ruszyliśmy w stronę pobliskiego skrzyżowania zwracając uwagę na bezpieczną drogę poruszania się pieszego. Kiedy […]

Spotkanie przyrodnicze z Mamą Cyryla.

Dzień wpisu: 29.09.2022 r.

We wtorek, 27 września odwiedziła nas Mama Cyryla, Pani Karolina, która z wykształcenia jest biologiem. Opowiedziała nam dlaczego liście zmieniają kolory i opadają z drzew. Pokazała dary jesieni: kasztany, żołędzie, jarzębinę, szyszki i orzechy. Poznaliśmy także budowę liści. Następnie wyruszyliśmy na jesienny spacer do parku. Tam prowadziliśmy obserwacje pod lupą, zbieraliśmy kasztany i łapaliśmy ostatnie promyki słońca. To była wspaniała przygoda rozwijająca wiedzę przyrodniczą. Bardzo dziękujemy Pani […]

,,Przedszkolaki Szlakiem Krakowskich Kopców” – Kopiec Kraka – Odkrywcy, Sowy

Dzień wpisu: 25.09.2022 r.

Dnia 21 września grupy: Odkrywców i Sów, nie patrząc na dżdżystą i chłodną pogodę po raz drugi podążały szlakiem krakowskich kapców. Tym razem wycieczka odbyła się na Kopiec Krakusa.  Oczywiście tak jak za pierwszym razem, już w przedszkolu przywitała nas pani Ola – nasza pani przewodnik. Wraz z nią podstawianym autobusem MPK udaliśmy się do dzielnicy Podgórze. Na miejscu dowiedzieliśmy się, że Kopiec Krakusa, zwany jest również Kopcem Kraka. Znajduje […]

Dogoterapia w grupie Krasnoludków.

Dzień wpisu: 24.09.2022 r.

20 września to dla Krasnoludków dzień wielkich niespodzianek. Oprócz Święta Przedszkolaka mieliśmy tego dnia niespodziewanych gości. Zanim jeszcze zaczęliśmy świętować, do naszej grupy przyszła pani Kamila dwoma pieskami: Arwen i Coffie. Byliśmy trochę zaskoczeni tą wizytą. Okazało się jednak, że nasi sympatyczni goście chcą się z nami pobawić. Mogliśmy pogłaskać pieski po grzbiecie, chodzić i turlać się po dywanie, tak jak one, a także nakarmić pieska z kolorowej […]

Pierwsze kroki małych Krasnoludków.

Życie początkującego przedszkolaka to pasjonująca przygoda. Każdego dnia uczymy się czegoś nowego. Cierpliwie czekamy na mamę lub tatę, próbujemy nowe potrawy, poznajemy swoje miejsce przy stole, wieszak w łazience, wykonujemy swoje pierwsze prace plastyczne, słuchamy pierwszych słów w języku angielskim, gościmy w grupie pieski. Bawimy się wesoło przy codziennych piosenkach oraz w dniu przedszkolaka. Jest nam tutaj bardzo wesoło i z każdym dniem stajemy […]

Zajęcia sportowe na Tauron Arenie

Dzień wpisu: 20.09.2022 r.

19 września dzieci z grupy Sowy i Odkrywcy rozpoczęły zajęcia sportowe na Tauron Arenie. Spakowani i gotowi wyruszyliśmy z przedszkola autokarem. Na miejscu (prawie 🙂 ) samodzielnie przebraliśmy się w stroje gimnastyczne i udaliśmy się na halę sportową, na której czekała już na nas Pani trener. Poznaliśmy zasady obowiązujące na sali, aby bawić się bezpiecznie. Później dowiedzieliśmy się , czym jest rozgrzewka i rozpoczęliśmy ćwiczenia. Reagowaliśmy na sygnał, biegaliśmy na wyścigi, ustawialiśmy się […]

“Cała Polska Czyta Dzieciom” – Odkrywcy

Dzień wpisu: 15.09.2022 r.

W nowym roku szkolnym spotkaliśmy się z mamą Eryka promując akcje CPCD. Pani Ola przygotowała dla dzieci mnóstwo zagadek, które to dzieci losowały z dużego słoika. W nagrodę za prawidłowo odgadniętą zagadkę dzieci losowały nagrody. Było mnóstwo zabawy i radości na twarzy naszych przedszkolaków. Bardzo dziękujemy mamie Eryka za przygotowanie dla dzieci z grupy Odkrywców tak miłego spotkania. Mamy nadzieje, że za niedługo ponownie się zobaczymy.

,,Przedszkolaki Szlakiem Krakowskich Kopców” – Kopiec T. Kościuszki – Odkrywcy, Sowy

Dnia 14 września grupa Odkrywców wraz z grupą Sowy rozpoczęła realizację projektu ,,Przedszkolaki Szlakiem Krakowskich Kopców”.  Wycieczka rozpoczęła się zwiedzaniem Kopca Kościuszki. Zaraz po śniadaniu, z samego rana przywitała nas w przedszkolu pani Olga, nasza pani przewodnik, która towarzyszyła nam przez cały czas pobytu na wycieczce. Na miejsce dojechaliśmy podstawionym autobusem linii MPK, a zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum poświęconemu Tadeuszowi Kościuszce. Jego sylwetkę, życie upodobania i zainteresowania […]