Wydarzenia

,,Przedszkolaki Szlakiem Krakowskich Kopców” – Kopiec T. Kościuszki – Odkrywcy, Sowy

Dnia 14 września grupa Odkrywców wraz z grupą Sowy rozpoczęła realizację projektu ,,Przedszkolaki Szlakiem Krakowskich Kopców”.  Wycieczka rozpoczęła się zwiedzaniem Kopca Kościuszki. Zaraz po śniadaniu, z samego rana przywitała nas w przedszkolu pani Olga, nasza pani przewodnik, która towarzyszyła nam przez cały czas pobytu na wycieczce. Na miejsce dojechaliśmy podstawionym autobusem linii MPK, a zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum poświęconemu Tadeuszowi Kościuszce. Jego sylwetkę, życie upodobania i zainteresowania pani przewodnik przedstawiła nam w formie opowieści, która wciągnęła nas w świat bohatera.Prowadziła kolejno przez komnaty, wtajemniczenia młodego Tadeusza
w życie, osobisty dramat niespełnionej, młodzieńczej miłości, podróż do Ameryki i wojnę o niepodległość w Ameryce, która z młodzieńca uczyniła osobę dojrzałą i znaną. Kolejne sceny zostały zbudowane wokół udziału bohatera w walce w wojnie z Rosją. Punktem kulminacyjnym była przysięga na rynku krakowskim 24 III 1794 r. i objęcie dowództwa nad powstaniem.Zamiast tradycyjnych gablot oglądaliśmy elementy filmu, teatru czy gry komputerowej. Dominującą rolę odgrywały oryginalne artefakty i świadkowie życia bohatera.

To było naprawdę ciekawe…Potem dowiedzieliśmy się, że po śmierci Tadeusza Kościuszki, ku jego czci ludzie ręcznie usypali ten wysoki kopiec, na szczyt którego oczywiście weszliśmy. Niektórzy byli pełni obaw, czy na pewno dadzą radę, ale w rezultacie wszyscy stanęliśmy na szczycie Kopca Kościuszki. Stamtąd podziwialiśmy panoramę miasta. Próbowaliśmy nawet wskazywać ważne, znane nam obiekty jak na przykład Wawel, czy Tauron Arenę. Następnie bardzo ostrożnie zeszliśmy z kopca i pełni wrażeń wróciliśmy do przedszkola.