W czasie eksperymentów ,,Młodego chemika” dzieci z grupy Odkrywców tym razem poznawały tajemnice wody i zabawy badawcze z nią związane. Pierwsze doświadczenie obrazowało, jakie są zasoby wody pitnej na Ziemi, co trzeba robić, by ją oszczędzać, by było jej jak najwięcej oraz w jaki sposób ingerencja człowieka wpływa na zanieczyszczenie wody, a tym samym środowiska.
W kolejnym doświadczeniu dzieci poznały substancje rozpuszczalne i nierozpuszczalne w wodzie. W tym celu do przeźroczystych szklanek napełnionych do połowy wodą wsypywały cukier, sól, sok, kawę, kaszę, ryż pieprz, mąkę. Mieszały w/w substancje i obserwowały co się z nimi dzieje. Określały również, które z nich opadały na dno po zaprzestaniu mieszania, a które się rozpuściły, sprawdzały również kolor wody w której rozpuściły się substancje (sok, miód, cukier, sól, mąka) i wyciągały wnioski. Sól, cukier, sok i miód rozpuszczały się w wodzie. Pieprz, ryż, kawa, mąka, kasza nie rozpuszczały się w wodzie i w czasie mieszania unosiły się na jej powierzchni. Z kolei woda z solą i cukrem była przeźroczysta, a woda z sokiem i woda z miodem zabarwia się. Poza tym dzieci dowiedziały się , że w wodzie pływają przedmioty wykonane z papieru, styropianu, drewna, korka, plastiku, folii aluminiowej, a toną przedmioty wykonane z metalu i szkła. Natomiast wielkość przedmiotów nie wpływa na to, czy przedmiot pływa, czy tonie. Niezmierną ciekawość wywołało doświadczenie pt. ,,Magiczny ziemniak”. Dzieci zauważyły, że w szklance z solą ziemniak pływa, a w samej wodzie tonie. Dowiedziały się przy tym, że ciecze – substancje płynne, mimo takiej samej objętości mają różny ciężar. Woda słona (morza, oceany) ma większy ciężar, niż woda słodka (rzeki, jeziora). W słonej wodzie wszystko pływa lepiej. Na zakończenie na przykładzie noża do pizzy dzieci obserwowały pracę koła młyńskiego pod wpływem ciśnienia wody jakie na nie spada i powoduje jego szybszy, bądź wolniejszy obrót. Ach ta woda nie tylko jak w przysłowiu ,,zdrowia doda”, ale też skrywa prawdziwe tajemnice.